آئین نامه امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی 1402 -1401 - دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای tourism
براساس تقویم آموزشی دانشگاه، برنامه امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی (۴۰۲-۴۰۱)؛ از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ تعیین شده است.
نکات مهم:
۱- برابر مقررات و ضوابط آموزشی لازم است تمام امتحانات پایان ترم در بازه زمانی تعیین شده طبق تقویم آموزشی دانشگاه با نظارت اداره آموزش و گروههای آموزشی برگزار شود؛ بدیهی است برگزاری امتحان خارج از بازه مذکور یا عدم برگزاری آزمون پایان ترم از درجه اعتبار ساقط و کان لم یکن تلقی میگردد.
۲- با توجه به اینکه زمان و ساعات برگزاری امتحانات جز واحد موظفی اساتید محترم محسوب میگردد. لذا برگزاری امتحانات با حضور تمام وقت استاد محترم هر درس انجام میگیرد و در صورت عدم حضور استاد درس از برگزاری امتحان مربوطه جلوگیری بعمل خواهد آمد.
۳- در صورتیکه برای برگزاری امتحان درس، تمهیدات خاصی مورد نیاز باشد، لازم است حداقل یک هفته قبل از برگزاری امتحان مراتب کتباً توسط گروه آموزشی مربوطه به اداره آموزش اعلام گردد.
۴- دانشجویانی مجاز به شرکت در جلسه امتحانات میباشند که مشخصات آنان در لیست حضور غیاب اساتید (گزارش ۲۰۴) و صورتجلسه امتحانات، درج شده باشد. در غیر این صورت از حضور دانشجو در جلسات امتحان ممانعت بعمل خواهد آمد؛ در موارد خاص، موضوع توسط اداره آموزش بررسی و در صورت رفع مشکل مجوز لازم صادر خواهد شد. ضمناً پس از حضور و غیاب جلسه امتحان و تأیید صورتجلسه توسط مراقبین و اساتید محترم، دانشجویان غایب در جلسه، حق شرکت در امتحان را ندارند.
۵- مسئولیت اجرای امتحان هر درس، تکثیر و ارائه سوالات امتحانی دروس مشترک همچنین درج نمرات در بازه زمانی تعیین شده در سامانه گلستان (حداکثر ۱۰ روز پس از برگزاری هر امتحان)، برعهده استاد اصلی درس میباشد. لذا ارائه به موقع نمرات در ارزشیابی و ارتقا اساتید محترم مؤثر خواهد بود. خاطر نشان میسازد در صورت درج نمرات توسط اساتید محترم پس از بازه قانونی اعلام شده در سامانه گلستان، تغییرات جدید نمره، شامل آئین نامه تغییر نمره شده و صرفاً با تکمیل و ارسال فرم تغییر نمره توسط استاد درس، قابل بررسی و پیگیری خواهد بود.
۶- بدلیل کمبود فضای آموزشی و برگزاری امتحانات متعدد، رعایت زمان پایان جلسه امتحانی طبق ساعات تعیین شده از قبل، ضروری است و کلیه اوراق امتحانی باید رأس ساعت مقرر جمع آوری و توسط استاد درس در جلسه امتحان تحویل گرفته شود. یادآور میشود، ادغام محل برگزاری دروس امتحانی که در یک ساعت مشخص و با یک استاد برگزار میشود با هماهنگی ناظر امتحانات میسر خواهد بود.
۷- استفاده دانشجویان از تلفن همراه و ساعت هوشمند در جلسه امتحان تقلب محسوب شده و در صورت نیاز به استفاده از جزوه، لب تاب یا ماشین حساب در طول برگزاری جلسه با تشخیص و اعلام استاد درس، مجاز است. همکاران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا ترجیحاً از کاربرد لوازم محاسباتی در جلسات امتحان خودداری گردد.
8- با عنایت به قوانین و مقررات آموزشی همچنین تاکید ریاست محترم دانشکده؛ هر گونه تغییر در زمان امتحانات بعد از بازه انتخاب واحد و حذف و اضافه؛ همچنین هر گونه تغییر جدید در زمان برگزاری امتحانات ممنوع میباشد.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان عزیز و تشکر از کلیه همکاران و دست اندرکاران برگزاری امتحانات و تاکید مجدد به رعایت دقیق موارد مذکور؛ از مدیران محترم گروههای آموزشی و اساتید گرامی انتظار دارد در بازه زمانی امتحانات، حضور فعال داشته باشند. باتشکر و تجدید احترام