با سلام

     احتراماً پیرو بخشنامه های شماره 359965/پ/122 مورخ 1396/11/25 و 296093/پ/122 مورخ 1394/10/5 درخصوص تمدید سنوات دانشجویان به استحضار می رساند؛  بر اساس آیین نامه مقطع کارشناسی ارشد مقرر شد؛  با توجه به اینکه طول دوره های مختلف مجاز دوره کارشناسی ارشد 4 نیمسال می باشد ( که این فرصت با تایید کمیسیون بررسی موارد خاص حداکثر تا دو نیمسال قابل تمدید است )  و عدم امکان تمدید سنوات هفتم در مقطع تحصیلی مذکور لازم است  برنامه ریزی دقیق برای ارایه پروپوزال و دفاع به موقع از پایان نامه کارشناسی ارشد ( آموزشی و پژوهشی ) و اتمام واحدهای دوره مجازی از طرف کلیه همکاران محترم آن دانشکده صورت گیرد .

سایر موارد طبق مقررات بررسی و حکم محرومیت از تحصیل دانشجویانی را که تا پایان نیمسال ششم نتوانسته اند از پایان نامه خود دفاع نمایند یا واحدهای دوره مجازی را در مهلت تعیین شده به اتمام برسانند ، بلافاصله پس از پایان نیمسال تحصیلی مربوط حکم محرومیت از تحصیل را از طریق سیستم جامع صادر و ارسال نمایند .

لازم به ذکر است در موارد بسیار ویژه و خارج از اراده دانشجو ، با ارسال مستندات خاص بودن و در صورت عدم قصور دانشجو،  موضوع قبل از ارسال فرم کمیسیون باید استعلام شود . مواردی از جمله ؛ کمبود منابع و مواد ، مشکلات تامین شهریه ، عدم حضور یا سفر استاد راهنما یا دیگر اعضای هیات داوران ، کمبود امکانات پردیس / دانشکده ، مشکل تخصیص مکان جلسه دفاعیه و ... از دلایل ارائه درخواست تمدید سنوات نیمسال هفتم نمی تواند باشد .

خواهشمند است دستور فرمایند به نحو مقتضی به اعضای محترم هیات علمی ، اساتید محترم راهنما ، مدیران محترم گروههای آزمایشی ، رییس/ معاونان محترم دانشکده ها (در پردیس ها) و روسا  ، معاونان و کارکنان محترم اداره آموزش  اطلاع رسانی شود .در صورت عدم رعایت موارد فوق ، پاسخ گویی به اعتراض احتمالی دانشجویان ، به عهده آن پردیس / دانشکده خواهد بود.